پیامک جعلی ثبت نام و سود سهام عدالت
نوشته شده توسط : آرزو امیدی

اگر شما دارنده ی سهام عدالت هستید و یا متقاضی دریافت سهام عدالت هستید باید توجه داشته باشید که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتید.

✅ با توجه به این که شگرد هدایت طعمه ها به سایت های جعلی (فیشینگ) شیوه ای نخ نما شده است، اما متاسفانه باز هم بسیاری از شهروندان به دلیل ناآگاهی از شگردهای مجرمان در فضای مجازی طعمه کلاهبرداران می شوند و سرمایه های خود را از دست می دهند!

 

⛔ افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام سهام عدالت»، «دریافت سهام عدالت»، «افزایش سهام عدالت» و ... از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری می‌کنند. این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند، در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

 

❌ چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان این طرح باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و پیامک هایی که حاوی لینک هستند، اعتماد نکنند.

لینک معرفی شده در این پیامک ‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت می برند.‌ در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت پیامکی که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می شود برای شهروندان ارسال می کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت ‌آن ها آگاهی ندارند روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می گیرند.

 

✔️ یکی از شهروندان آسیب دیده در شکوائیه خود اعلام کرد:

«چند روز قبل برای من پیامکی ارسال شد که خبر از واریز سود سهام عدالت برای اینجانب می‌داد، در این پیامک لینکی قرار داده شده بود که از من خواست برای مشاهده سود سهام عدالت برروی آن کلیک کرده که پس از آن نرم‌افزار جعلی تحت عنوان«سهام‌من» برروی گوشی نصب شد که می‌توانستم از طریق این نرم‌افزار و با پرداخت مبلغ ۵ هزار تومان سود سهام عدالت خودم را مشاهده نمایم، پس از پرداخت این مبلغ ناچیز، متوجه برداشت مبلغ ۷۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم.»

 

برای مشاهده و دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ‌گونه پرداخت وجهی نیست و این سود باتوجه ‌به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به شماره ‌حساب‌هایی که از قبل‌ توسط افراد اعلام شده است، واریز خواهد شد. شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت می‌شود، توجه نداشته باشند و اخبار و اطلاعات مورد نیاز خودشان را فقط از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کنند.

فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سرشماره های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌ های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود.

 





:: برچسب‌ها: پیامک جعلی ثبت نام و سود سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: